Рівні активності та форми активізації громадян

Filed under Новини, Статті

У сьогоднішньому матеріалі пропонуємо дізнатись, які існують рівні активності та форми активізації громадян.

Рівні активності:

Абсентеїст – зосереджений виключно на власних проблемах, громадським життям та громадськими проблемами не цікавиться, негативно ставиться до всіх громадських ініціатив, не усвідомлює власних прав і обов’язків. 

Спостерігач – частково цікавиться громадськими справами, зосереджений переважно на власних справах, проблемами довкілля та громади цікавиться частково.

Споживач – охоче використовує різні форми участі у громадському житті, долучається до громадської діяльності тоді, коли це відповідає його потреба чи інтересам.

Лобіст – досконало ініціює і впроваджує вигідні для нього проекти, або професійно провалює проекти, в яких не має зацікавленості.

Громадський діяч – ставить суспільні інтереси вище індивідуальних, керується потребою громадської діяльності, досконало знає проблеми громади та шляхи їх вирішення.

Процес активізації громади має включати наступні етапи:

– Інформування (форми інформування: інформаційний бюлетень, соціальні мережі, YouTube канал громади, веб-сайт місцевої ради, інформаційні майданчики «в полях», соціокультурні заклади (бібліотека, будинок культури));

– Дослідження проблем, потреб, ресурсів громади (форми дослідження: «з фліпчартом по селу», «картування громади», «фото-громада в смартфоні» дебати, круглі столи, анкетування членів громади (рядові громадяни, соціальна сфера, представники бізнесу, молодіжні групи), фокус-групи, базове дослідження (соціально-економічний аналіз));

– Отримання зворотнього зв`язку, аналіз результатів дослідження (форми зворотнього зв`язку: «громада на майдані», «скринька для пропозицій», «гаряча лінія», «електронна петиція», «громадські слухання», «громадська ініціатива»);

– Діалог з громадою – спілкування, спільне планування (форми діалогу з громадою: «ігрофікація» (корпоративні ігри Світ громад…), публічні консультації влади з громадою, «форум-театр», «фланерство» ярмарки, фестивалі, виставки, тренінги, семінари, практикуми, дебатний клуб, громадські слухання, загальні збори, свято вулиці, День села, селища, міста);

– Партнерство з громадою (Форми партнерства з громадою: «стратегічне планування», «соціальне партнерство», «громадський бюджет», «конкурс проектів», «Фонд громади», «толока»).

Більш детальніше з матеріалом можна ознайомитись за посиланням: Неформальна освіта для розвитку громад

You must be logged in to post a comment Login