Як новопразьці підвищили медіа культуру

Filed under Новини, Статті

Важливість формування цифрового мислення та опанування основ медіа грамотності сягнули неабиякого переосмислення у 2020 році. Потік інформації змушує нас фільтрувати її, виокремлюючи ключове та, що важливо, правдиве, адже фейкових новин зараз вдосталь. Розуміючи важливість взаємодії з інформацією та сучасними діджитал ресурсами для громадських активістів, Інститутом соціокультурного менеджменту було проведено тренінг “Реалізація громадських ініціатив в епоху діджиталізації” 9-10 грудня 2020 року в смт Нова Прага Кіровоградської області в рамках проєкту “Перехід до цифрового мислення”*. Тренінг проводили тренерки Олена Кваша та Анастасія Шевченко.

Громадські активісти в процесі реалізації ініціативи повинні самі стати генераторами новин, кожна подія має бути інформаційно закріплена у медіа просторі. Постає питання на кого вона має бути направлена – хто є цільовою аудиторію. Громадськими осередками в громада зазвичай бувають бібліотеки та будинки культури. Наприклад, за версією учасників основна аудиторія будинку культури – жінки середніх років, які вже мають сім’ю, певну роботу, але прагнуть до самореалізації. Відповідно, будинок культури може стати для них саме тим місцем, де вони можуть відкрити себе. Тому смаки даної аудиторії варто враховувати при створенні медіаматеріалів, зокрема, анонсів, новин, відеоматеріалів.

Медіаграмотність полягає в здатності особистості контролювати споживання медіа. Медіа культура, боротьба із фейками і джинса як рекламна новина – те, що засвоїли учасники далі. Відповідно, учасники засвоїли як аналізувати, критично осмислювати, створювати медіатексти, визначати джерела медіатекстів, добирати відповідні медіа для створення і поширення власних матеріалів. Медіаграмотна людина легше орієнтується в медіасвіті, легше знаходить інформацію, яка їй потрібна, та запобігає повідомленням, що можуть їй зашкодити, подібно до забруднених і отруєних води чи їжі.

Оскільки соціальні мережі займають першість в інформуванні суспільства, учасники розібралися із роботою алгоритмів, системою ранжування контенту в стрічці соціальних мереж, зокрема, Facebook та Instagram. Тут учасники зрозуміли:

  • Коли варто робити публікації – аналізувати статистику, що подають соціальні мережі щодо того, коли ваша цільова аудиторія онлайн.
  • Який тип контенту дає більше охоплення – аналіз кількості реакцій, поширень, коментарів.
  • Як візуально оформити сторінку соціальної мережі, аби вона привертала увагу – для цього учасники практично попрацювали у візуальних редакторах Canva та Crello. Об’єднавшись у групи, учасники створювали візуальні зображення до тематики заходу, -вийшло цікаво й гарно.
  • Як зафіксувати момент заходу, швидко його обробляти та поширювати – найкращий спосіб з допомогою смартфону, а потім через безкоштовні відео ресурси здійснити легкий монтаж і відео готове. Так у цьому учасники переконалися працюючи на тренінгу з програмою Quik у створенні свої відеороликів про хід про тренінгу.

Отже, це був фінальний четвертий тренінг в рамках проєкту «Перехід до цифрового мислення» для громадських активістів Кіровоградської області. Можемо впевнено сказати, що значний відсоток активістів Кіровоградщини підвищили рівень цифрової грамотності, медіакультури та роботи з контентом. ІСКМ на цьому не зупиняється, тож на громадськість чекає багато чого цікавого у новому році.

* Проєкт «Перехід до цифрового мислення» 

You must be logged in to post a comment Login