Пропонуємо поринути у приклад неформального навчання й активізації громади від Іванни Білик, випускниця проекту «Школа громадської участі-4», тренінгу для тренерів, членкині ГО “Ми діємо для розвитку громади”:
Які причини низької активності громади? Що потрібно зробити, щоб активізувати населення? Як можна вирішувати проблеми у своєму населеному пункті і які інструменти громадської участі допоможуть у цьому?
На усі ці питання шукали відповіді учасники тренінгу “Активізація населення щодо розвитку громади”, що був проведений 25 листопада 2019 р. у Ярмолинецькій центральній районній бібліотеці. Тренеркою виступила Іванна Білик.
13 активісток Ярмолинецького району Хмельницької області за допомогою мозкового штурму спільно визначили поняття “Громада” та “Розвиток громади”. Переглянули презентацію про те, які є форми активізації громади, і на практиці навіть розробили сценарії конкретних заходів: “Громада на майдані”, “З фліпчартом по селу” та “Свято вулиці”.
Наступним етапом тренінгу було виявлення проблем громади, визначення їх пріоритетності та пошук можливих шляхів їх вирішення. Виявили, що найбільш поширеними проблемами у більшості населених пунктів є погані дороги, відсутність освітлення вулиць та водопостачання, бездомні собаки, зарості та чагарники навколо занедбаних будівель, тощо.
Попрацювавши у групах, склали покрокові плани вирішення окремих проблем, які визначили найпріоритетними у своїх громадах: відсутність водопостачання, аварійне приміщення сільської бібліотеки та зарості і чагарники навколо нежитлових садиб. У результаті цієї вправи, учасники зійшлися на думці, що будь-які проблеми, що існують в громаді, можна вирішити, було б тільки бажання людей.
На останній сесії навчального тренінгу розглянули, які бувають форми громадської участі. Чотири такі форми, а саме: “Електронна петиція”, “Громадські слухання”, “Загальні збори громадян” та “Консультації з громадськістю” спробували застосувати до конкретних проблемних ситуацій.
Інструмент, завдяки якому стало можливим проведення тренінгу – збірка гайдів тренінгів “Неформальна освіта для розвитку громад”, що був виданий Інститутом соціокультурного менеджменту (ІСКМ) https://iscm.org.ua/uk/2019/11/15/neformalna-osvita-dlya-rozvytku-gromad-gajdy-treningiv/?fbclid=IwAR13Ph7qoOlRhZsJigNE6JwZ_Jaebesozakvif6TFrpwB5DqQx1qCUSauzc.
Над розробкою гайдів працювали автори – команда тренерів проекту «Школа громадської участі-4»: Іванна Білик, Леонід Жовтило, Світлана Годун, Лілія Гарбузюк, Ольга Дябло, Анжела Зіненко, Любов Кан, Валентина Чугуєвець, Оксана Гур’янова, Олена Кочанова, Анжела Марку, Микола Толстік. Перед розробкою, автори попередньо підвищила тренерську компетентність пройшовши навчання на тренінгу для тренерів ІІ рівня – методика розробки власних гайдів https://iscm.org.ua/uk/2019/09/02/tot-ii-rivnya-majsternist-shho-piznayetsya-cherez-dosvid/?fbclid=IwAR3dJyy7fWi1gfghub2XOHPvT03ddY5e1tJ1ed7D-d2Un15kaEnYEd_LUC
You must be logged in to post a comment Login