31 липня, у Луцьку відбулася презентація проекту Волинського Інституту Права «Покращення умов для ефективної участі громадян у виробленні міської політики та посилення впливу громадськості на розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури у містах Волинської області (Ковель, Нововолинськ та Рожище)», який отримав підтримку програми «Громадянське суспільство та належне самоврядування» Міжнародного фонду «Відродження».
Проект передбачає створення Концепцій розвитку велосипедної інфраструктури у трьох районних центрах Волинської області: Ковелі, Нововолинську та Рожищі.
«До розробки Концепцій велосипедних інфраструктур ми хочемо залучити усі сторони, які мають відношення до дорожньо-транспортного руху. Це будуть нормативні акти, які відображатимуть позиції та інтереси не лише велосипедистів, а й пішоходів, автомобілістів, органів місцевого самоврядування, ну і, звичайно ж, інстанцій, які проектують та реконструюють наші дороги,» – ділиться планами Ірина Гайдучик – керівник муніципальних програм Волинського Інституту Права.
Юрій Моклиця, голова Асоціації велосипедистів Волині, вже має досвід у розробці таких Концепцій – саме з його подачі Концепція розвитку велосипедної інфраструктури у місті Луцьку зараз знаходиться на розгляді міської ради обласного центру. За його словами, на тому етапі, на якому знаходиться розвиток велоінфраструктури сьогодні, ще рано говорити про безпосередню побудову доріжок для велосипедистів, спочатку потрібно вибрати правильну методологію.
«Спроби розвивати велосипедну інфраструктуру по всій Україні нагадують конвульсії – вони разові і сепаративні, однак єдиного механізму досі так і не створено. Наприклад, щоб побудувати окрему велосипедну доріжку, потрібно міняти загальну схему руху на всій вулиці, а це дуже проблематично. Тому я вважаю більш доцільним розробляти Концепції побудови доріжок для велосипедистів заздалегідь, щоб вони враховувались при плановій реконструкції вулиць. Така модель більш розтягнута в часі, але приносить кращі результати. Якщо ж концепції не будуть прийняті, то перспективи появи велосипедних доріжок дуже туманні, адже навряд чи хтось буде міняти вже затверджені плани і проекти,» – висловлює свою думку Юрій Моклиця.
Законодавчі підстави для такої діяльності є уже сьогодні, зокрема, закон «Про врегулювання містобудівної діяльності» зобов’язує міські ради не лише створювати генеральні плани, а й проводити зонування (зонінг) – концепції розвитку окремих територій, тому вчасно розроблені і прийняті велосипедні концепції мають усі шанси через рік-два перетворитися на спеціально відведені зони дорожнього полотна для велосипедистів.
You must be logged in to post a comment Login